Obecne są one na praktycznie każdej witrynie i stanowią jej nieodłączny element – teksty. Pozycjonowanie stron byłby bez tego elementu praktycznie niemożliwe. To w nich zawarte są szczegółowe specyfikacje produktów i usług, różne porady stylistyczne, dokładne opisy, czy też starannie dobrane frazy. Bez nich trudno byłoby mówić o widoczności w sieci.
Aby jednak mogły być one uznawane za pożyteczne, tworzyć trzeba je według pewnych wytycznych. Jakich? Dowiesz się tego, zapoznając z poniższym tekstem opisującym pozycjonowanie stron.
Content marketing to podstawa
Odpowiednio przygotowany tekst przez content marketing to element, który znacznie wpływa na widoczność w sieci całej witryny. Bez niego pozycjonowanie stron uznać można za niekompletne. Przyjmuje się, patrząc na współczesne praktyki, że treści tego typu muszą być:
- wartościowe i ciekawe pod względem merytorycznym,
- odpowiedzią na pytania oraz ciekawość osób, które odwiedzają stronę,
- edukujące, inspirujące, z praktycznymi poradami, czy też wskazówkami,
- na tyle szczegółowe, by ewentualny klient wiedział z jakim produktem, czy też usługą, ma do czynienia,
- oryginalne – niedopuszczalne jest kopiowanie.
Coraz bardziej zaawansowane algorytmy Google
Nie wystarczy tylko napisać tekstu i dowolnie nasycić go frazami. Tak przygotowana treść nie wesprze pozycjonowania, dlatego też trzeba bardziej się postarać, by przyniosła zamierzony efekt. Warto wiedzieć o tym, że analizowana jest ona przez algorytmy, które oceniają:
- spójność tematyczną,
- podział i układ tekstu (tytuły oraz śródtytuły),
- poprawność językową,
- nasycenie frazami – nie może być ich za dużo.