Reklama w komunikacji miejskiej

Reklama w komunikacji miejskiej

Reklama w komunikacji miejskiej to doskonały sposób na skuteczną kampanię reklamową. Dlaczego? Trudno przejść obok niej obojętnie, przykuwa wzrok znudzonych podróżnych i dociera do bardzo szerokiego grona odbiorców. Jakie są jeszcze zalety reklamy w transporcie publicznym i dlaczego warto w nią inwestować?

Kto ogląda reklamy w komunikacji miejskiej?

Reklama w komunikacji będzie widoczna dla wszystkich, którzy podróżują:

  • tramwajem,
  • autobusem,
  • metrem,

a także, w przypadku oklejenia autobusu lub tramwaju – także dla uczestników ruchu drogowego:

  • kierowców,
  • rowerzystów,
  • pieszych.

Oznacza to możliwość łatwego dotarcia do bardzo szerokiego grona odbiorców bez większego wysiłku – osób w różnym wieku, o różnych zainteresowaniach, płci, a także statusie społecznym.

Typy reklamy w transporcie publicznym

Forma promocji może się różnić. Agencje reklamowe oferują m.in.:

  • reklamy na monitorach – wyświetlane na ekranach w formie wideo pozbawionego fonii lub ruchomych slajdów. Reklama w komunikacji miejskiej przy użyciu ekranów skutecznie przykuwa wzrok znudzonych podróżnych. Niestety, nie wszystkie miasta posiadają tramwaje i autobusy wyposażone w te nowoczesne nośniki;
  • plakaty – tzw. ramki znajdujące się wewnątrz pojazdów. Zwykle ich format nie przekracza A4;
  • reklamy na siedzeniach – dość tanie, jedna jednak nie wystarczy, najlepiej gdyby znajdowały się na każdym lub co drugim siedzeniu;
  • oklejanie pojazdów (całościowe lub częściowe) – folia naklejana jest na zewnątrz tramwaju lub autobusu, nie ogranicza to widoczności pasażerów, doskonale prezentuje się z zewnątrz i dociera do osób na terenie całego miasta.

Trudno jednoznacznie stwierdzić, która z tych form jest najskuteczniejsza. Dobrym pomysłem jest zastosowanie kilku metod jednocześnie, zwiększa to szansę na dotarcie do potencjalnego klienta.

Idealny sposób na promocję

Reklama zewnętrzna w komunikacji miejskiej to doskonała forma promocji zarówno dla przedsiębiorstw o charakterze lokalnym, ogólnopolskim, europejskim, jak i światowym. Stosowana jest również jako uzupełnienie kampanii w Internecie czy telewizji.