Reklama w komunikacji miejskiej to doskonały sposób na skuteczną kampanię reklamową. Dlaczego? Trudno przejść obok niej obojętnie, przykuwa wzrok znudzonych podróżnych i dociera do bardzo szerokiego grona odbiorców. Jakie są jeszcze zalety reklamy w transporcie publicznym i dlaczego warto w nią inwestować?
Kto ogląda reklamy w komunikacji miejskiej?
Reklama w komunikacji będzie widoczna dla wszystkich, którzy podróżują:
- tramwajem,
- autobusem,
- metrem,
a także, w przypadku oklejenia autobusu lub tramwaju – także dla uczestników ruchu drogowego:
- kierowców,
- rowerzystów,
- pieszych.
Oznacza to możliwość łatwego dotarcia do bardzo szerokiego grona odbiorców bez większego wysiłku – osób w różnym wieku, o różnych zainteresowaniach, płci, a także statusie społecznym.
Typy reklamy w transporcie publicznym
Forma promocji może się różnić. Agencje reklamowe oferują m.in.:
- reklamy na monitorach – wyświetlane na ekranach w formie wideo pozbawionego fonii lub ruchomych slajdów. Reklama w komunikacji miejskiej przy użyciu ekranów skutecznie przykuwa wzrok znudzonych podróżnych. Niestety, nie wszystkie miasta posiadają tramwaje i autobusy wyposażone w te nowoczesne nośniki;
- plakaty – tzw. ramki znajdujące się wewnątrz pojazdów. Zwykle ich format nie przekracza A4;
- reklamy na siedzeniach – dość tanie, jedna jednak nie wystarczy, najlepiej gdyby znajdowały się na każdym lub co drugim siedzeniu;
- oklejanie pojazdów (całościowe lub częściowe) – folia naklejana jest na zewnątrz tramwaju lub autobusu, nie ogranicza to widoczności pasażerów, doskonale prezentuje się z zewnątrz i dociera do osób na terenie całego miasta.
Trudno jednoznacznie stwierdzić, która z tych form jest najskuteczniejsza. Dobrym pomysłem jest zastosowanie kilku metod jednocześnie, zwiększa to szansę na dotarcie do potencjalnego klienta.
Idealny sposób na promocję
Reklama zewnętrzna w komunikacji miejskiej to doskonała forma promocji zarówno dla przedsiębiorstw o charakterze lokalnym, ogólnopolskim, europejskim, jak i światowym. Stosowana jest również jako uzupełnienie kampanii w Internecie czy telewizji.