Pozycjonowanie - czego nie może zabraknąć w treści?

Przyglądając się użytkownikom przeglądarki Google można stwierdzić jedno – szukają oni konkretów. Pozycjonowanie stron polega więc nie tylko na tym, aby dana witryna znalazła się jak najwyżej w wynikach wyszukiwarki Google, ale i na zaspokojeniu w pewien sposób ich potrzeb.

Zrobić można to za pomocą różnorodnych treści. Ukrywają się w nich nie tylko frazy, ale i specyfikacje, szczegółowe opisy, porady, inspiracje itd. Tworząc je trzeba ponadto kierować się pewnymi zasadami. Jakimi? Przekonasz się, zapoznając z poniższą treścią. 

Wymagające algorytmy Google 

Jeżeli pozycjonowanie stron przynieść ma zamierzone efekty, to musi opierać się ono na silnej podstawie, jaką są treści. Rozwinięte algorytmy doceniają tylko te, które wydają się najbardziej wartościowe dla użytkowników wyszukiwarki. Cechują się one więc:

  • oryginalnością (kopiowanie tekstów przynieść może odwrotny skutek od tego, który chce się osiągnąć),
  • poprawnością stylistyczną, 
  • zgodnością z tematyką, 
  • odpowiednią ilością fraz (nie może być ich za dużo),
  • praktycznością.

Dodatkowe elementy treści 

Merytoryczne, rozwinięte, ciekawe teksty to jednak nie wszystko, na co zwracają uwagę algorytmy Google. Jeżeli pozycjonowanie stron ma być jak najbardziej skuteczne, to w treści nie może zabraknąć takich elementów jak:

  • odpowiedni podział treści (tytuł, śródtytuły),
  • listy numerowe, czy też punktory,
  • odpowiednio zastosowane pogrubienia,
  • wyróżnienia innego typu. 

Tak przygotowany tekst jest nie tylko atrakcyjny dla algorytmów i praktyczny podczas pozycjonowania, ale i bardziej przystępny w odbiorze.